Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Zawody i imprezy ESA
TBaki
Rookie
Posty: 111
Rejestracja: sob lut 06, 2021 7:46 pm

Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: TBaki »

Panowie jestem świeżo po rozmowie z Panią z ULC, która za nas modelarzy odpowiada.

Generalnie jak chcemy organizować zawody to procedura jest następująca.
- zakładacie lokalne stowarzyszenie modelarzy
- składacie wniosek do ULC o rejestrację
- jak dostaniecie z ULC numer to składacie wniosek o indywidualne warunki wykonywania lotów
+ We wniosku podajecie lokalizację gdzie latacie na co dzień + obowiązujący regulamin wykonywania lotów (jak go nie macie to trzeba napisać)

I tu najważniejsze:

Jeżeli organizujecie zawody np. na stadionie OSiR podajecie we wniosku drugą lokalizację na ten stadion
i załączacie dodatkowo:
- zgodę właściciela obiektu na wykonywanie lotów modelami na terenie w ramach zawodów
- aktualny regulamin ESA
- wyjaśnienie że ta lokalizacja będzie wykorzystywana do lotów tylko raz w roku w ramach organizowanych zawodów ESA


Pani powiedziała że ULC nie będzie robić przeszkód modelarzom i możemy liczyć na ich przychylność.
tak przygotowaqny wniosek będzie przez nią akceptowany
Awatar użytkownika
mirolek
Rookie
Posty: 184
Rejestracja: śr sty 27, 2021 10:51 am
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: mirolek »

bajecznie proste ...
zakładacie lokalne stowarzyszenie modelarzy

.... czyli najpierw piszecie statut, zapewniacie sobie siedzibę, organizujecie wymaganą ilość członków i wybieracie Zarząd, potem rejestrujecie się w Sądzie co zajmuje około pół roku jeśli Sąd będzie przychylny i znajdzie czas na wielokrotne czytanie Waszych poprawek do treści albo zapłacicie prawnika który to ogarnie i zapewni przepchanie Statutu przez Sąd a potem to już z górki czyli Regon, NIP, założenie księgowości i składanie co miesiąc sprawozdań finansowych :D
To troszkę więcej roboty niż załatwienie dyplomów i nacięcie tasiemek jak dotychczas ;)

ms
TBaki
Rookie
Posty: 111
Rejestracja: sob lut 06, 2021 7:46 pm

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: TBaki »

mirolek pisze: śr lut 15, 2023 5:38 pm bajecznie proste ...
zakładacie lokalne stowarzyszenie modelarzy

.... czyli najpierw piszecie statut, zapewniacie sobie siedzibę, organizujecie wymaganą ilość członków i wybieracie Zarząd, potem rejestrujecie się w Sądzie co zajmuje około pół roku jeśli Sąd będzie przychylny i znajdzie czas na wielokrotne czytanie Waszych poprawek do treści albo zapłacicie prawnika który to ogarnie i zapewni przepchanie Statutu przez Sąd a potem to już z górki czyli Regon, NIP, założenie księgowości i składanie co miesiąc sprawozdań finansowych :D
To troszkę więcej roboty niż załatwienie dyplomów i nacięcie tasiemek jak dotychczas ;)

ms
Z całym szacunkiem ale kolega "wie że dzwonią tylko nie wie w którym kosciele"
Zamiast wymyslać problem proponuje najpierw poczytać o rodzajach stowarzyszeń,
np.
1. Co to jest stowarzyszenie zwykłe? I jak się je rejestruje.
2. Przykładów statutu "od metra" w internecie do pobrania i niewielkiej przeróbki
3. Na jakich zasadach funkcjonują stowarzyszenia pełne i zwykłe
Dla uproszczenia podaje adres gdzie można o tym poczytać
www.poradnik.ngo.pl
Awatar użytkownika
mirolek
Rookie
Posty: 184
Rejestracja: śr sty 27, 2021 10:51 am
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: mirolek »

Z całym szacunkiem ale kolega "wie że dzwonią tylko nie wie w którym kosciele"
dziękuję za ogólną informację i przekierowanie na internetowy poradnik ale komentując mój wpis, podaj choć jedną fałszywą informację w tym co napisałem.

To że sa róże stowarzyszenia i różne drogi ich rejestracji ...OK, opisałem jedną z nich.
Jeżeli jesteś tak biegły w temacie, że znasz drogę na skróty i potrafisz zarejestrować Stowarzyszenie bez:
1. statutu,
2. siedziby,
3. wymaganej ilości członków
4. obowiązku sprawozdawczości
5. prowadzenia księgowości
6. uzyskania Regonu i NIP-u
....to proszę podaj te informacje, wielu modelarzy na pewno chętnie skorzysta z Twoich doświadczeń.

ms
TBaki
Rookie
Posty: 111
Rejestracja: sob lut 06, 2021 7:46 pm

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: TBaki »

W ULC masz wyraźnie napisane że może być stowarzyszenie zwykłe:
więc pewna część rzeczy które wypisałeś jest grubo przesadzona.
Nie bede się rozpisywał na temat zakładania stowarzyszenia zwykłego bo wszystko jest dokładnie opisane na wspomnianej stronie.

Twoja odpowiedź sięga stowarzyszenia pełnego.
To tak jakby gościowi który chce sie zacząć bawić w modelarstwo RC wyliczyć koszty tego hobby na podstawie startów w kategorii F3A. :)

Dla wszystkich zainteresowanych czytajcie o stowarzyszeniach zwykłych
1. Wystarczy min 3 członków
2. Szablonów Statutów od groma w internecie do pobrania
3. Rejestrujecie w Starostwie Powiatowym nie w sądzie - na stronie starostwa przeważnie sa dokumenty dom pobrania
4. Składacie tylko sprawozdanie roczne nie prowadzicie żadnej pełnej księgowości - prowadzicie uproszczona ewidencja przychodów i kosztów
tak w skrócie
Awatar użytkownika
mirolek
Rookie
Posty: 184
Rejestracja: śr sty 27, 2021 10:51 am
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: mirolek »

.. troszkę więcej roboty niż załatwienie dyplomów i nacięcie tasiemek jak dotychczas ;)
Od trzech lat działam w takim stowarzyszeniu, dlatego tytułem pointy cytuję swój wcześniejszy wpis :lol:


ms
Aeromodel
Posty: 16
Rejestracja: śr wrz 01, 2021 1:26 am

Re: Organizacja zawodów ESA wg nowych przepisów ULC

Post autor: Aeromodel »

Cześć,
TBaki (autor pierwszego wpisu) na ten temat ma rację. Mozna zarejestrować stowarzyszenie zwykłe, o czym bardzo dużo informacji znajdziecie na wspomnianej nog.pl. To najmniej wymagająca forma organizacji. Z lektury poradnika NGO dowiadujemy się, że nawet przepisy dopuszczają, że grupa założycielska może wyznaczyć jednego przedstawiciela, który bedzie jednoosobowym zarządem organizacji (oczywiście jesli znajdzie się taka osoba, którą darzycie zaufaniem). Druga interesująca kwestia, to formuła stowarzyszenia zwykłego dopuszcza możliwość prowadzenia działalności bez obowiązku organizowania tzw. "walnych zgromadzeń". Jeśli dobrze pamiętam, to wszystko zależy jak postanowi grupa założycieli.

Wydaje mi się, że jeśli jest grupa osób (entuzjastów / pasjonatów) w jakiejś dziedzinie / dyscyplinie, to warto stworzyć taką uproszczoną organizację. Stajesie się wtedy podmiotem i przed Wami znacznie większe możliwości uzyskiwania wsparcia, np. od samorządu czy sponsorów. W relacjach z tymi instytucjami jesteście pełnoprawnym partnerem.

Ja także polecam lekturę "poradnika ngo" w temacie zakładanie stowarzyszenia zwykłego, na www.ngo.pl.
Pozdrawiam,
Aeromodel
ODPOWIEDZ