Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
W temacie powrotu i rozwoju aircombatu w PL proponuje usunąć z obecnego polskiego regulaminu zapis aby za nie dolatanie pełnego czasu elektryków karać pilota 0 punktami za daną rundę.
Silniki spalinowe w rozmiarze 2.5 i 3,5cm3 nie są już dostępne w normalnych cenach. Aby zachęcić ludzi do wejścia w prawdziwy kombat elektryk to chyba obecnie jedyna opcja.
Obecne zapisy regulaminu nakładają bardzo duże restrykcje na napęd elektryczny:
1. śmigło i obroty
2. ilość energii
3. zero punktów za niedolataną rundę
4. konieczność wylatania 7:40 na pełnym gazie
Podczas gdy silniki spalinowe (których już prawie nie ma) mają pełną swobodę i nawet zgaśnięty silnik w locie (zła regulacja, niedotankowanie) nie są karane w żaden sposób, nie mówiąc to tym, że napęd spalinowy może wozić dowolną ilość paliwa, a elektryk jest ograniczony ilością energii w pakiecie.
Do dodatkowo powyższe wymagania oznaczają, że na każdych zawodach piloci muszą latać na super świeżych pakietach, bo inaczej narażają się na ryzyko niedolatania i zerowe rundy. A drenowanie pakietu powyżej 85% oznacza ich bardzo szybkie zniszczenie.
Mając wszystko powyższe na uwadze usunięcie zapisu o 0pkt za niedolataną rundę latając elektrykiem ma szanse zwiększyć liczbę pilotów na zawodach krajowych.
Silniki spalinowe w rozmiarze 2.5 i 3,5cm3 nie są już dostępne w normalnych cenach. Aby zachęcić ludzi do wejścia w prawdziwy kombat elektryk to chyba obecnie jedyna opcja.
Obecne zapisy regulaminu nakładają bardzo duże restrykcje na napęd elektryczny:
1. śmigło i obroty
2. ilość energii
3. zero punktów za niedolataną rundę
4. konieczność wylatania 7:40 na pełnym gazie
Podczas gdy silniki spalinowe (których już prawie nie ma) mają pełną swobodę i nawet zgaśnięty silnik w locie (zła regulacja, niedotankowanie) nie są karane w żaden sposób, nie mówiąc to tym, że napęd spalinowy może wozić dowolną ilość paliwa, a elektryk jest ograniczony ilością energii w pakiecie.
Do dodatkowo powyższe wymagania oznaczają, że na każdych zawodach piloci muszą latać na super świeżych pakietach, bo inaczej narażają się na ryzyko niedolatania i zerowe rundy. A drenowanie pakietu powyżej 85% oznacza ich bardzo szybkie zniszczenie.
Mając wszystko powyższe na uwadze usunięcie zapisu o 0pkt za niedolataną rundę latając elektrykiem ma szanse zwiększyć liczbę pilotów na zawodach krajowych.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Dzwoń do NC1 WWII i poproś o głosowanie na teatr działań tylko na terenie Polsk powyższej zmiany, ja jestem na tak choć nie wiem czy mam jeszcze głos.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Ja chyba też nie mam głosu
Ostatnio w ACES latałem kilka (naście?) lat temu
Ja robię tylko modele 



Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Byłoby lepiej jakby istniał jakiś racjonalny przelicznik, który jest jasny nawet dla nowicjuszy. Teraz żeby zbudować zestaw, trzeba się bawić w jakąś zaawansowaną matematykę.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Jestem za zniesieniem tego 0 pod warunkiem pozostawienia pozostałych punktów regulaminu ,tym bardziej, że w I WW tego 0 nie ma.
Pzdr. Wojtek
Pzdr. Wojtek
Pozdrawiam Wojtek
Tylko trening czyni mistrza
Tylko trening czyni mistrza
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Wodzu, czy przypadkiem na WASGu w Czechach nie było już oficjalnie zniesionego tego punktu. Chodziło właśnie o starsze pakiety.
W Austrii dyskwalifikowali, co widziałem na własne oczy.
W Austrii dyskwalifikowali, co widziałem na własne oczy.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Nie pamiętam.......
Pozdrawiam Wojtek
Tylko trening czyni mistrza
Tylko trening czyni mistrza
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Przypominacie sobie z naszych zawodów kogoś zdyskwalifikowanego z powodu niedolatania kolejki? Bo ja nie. Ale chętnie podyskutowałbym nad innym zagadnieniem - piankowe modele w ACES WW1. Według mnie to nic innego jak ESA z trzy razy mocniejszym napędem o masie, właściwościach lotnych i naprawialności daleko ponad "tradycyjnymi" konstrukcjami, których nie ukrywam jestem orędownikiem. Ja wiem, że to jest zgodne z regulaminem, który mówi, że model może być z gołej pianki, ale czy na pewno o to chodzi w tej kategorii? Jestem, za tym, żeby modele niepiankowe miały zdecydowanie większe punkty na ocenie statycznej.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Proponuję aby zająć się tym zagadnieniem w innym wątku. Wystarczy stworzyć nowy post w tej kategorii forum.AQUARIUS pisze: ↑pt sty 22, 2021 8:56 am Przypominacie sobie z naszych zawodów kogoś zdyskwalifikowanego z powodu niedolatania kolejki? Bo ja nie. Ale chętnie podyskutowałbym nad innym zagadnieniem - piankowe modele w ACES WW1. Według mnie to nic innego jak ESA z trzy razy mocniejszym napędem o masie, właściwościach lotnych i naprawialności daleko ponad "tradycyjnymi" konstrukcjami, których nie ukrywam jestem orędownikiem. Ja wiem, że to jest zgodne z regulaminem, który mówi, że model może być z gołej pianki, ale czy na pewno o to chodzi w tej kategorii? Jestem, za tym, żeby modele niepiankowe miały zdecydowanie większe punkty na ocenie statycznej.
Re: Elektryki: propozycja zmiany regulaminu
Pamiętam,ze Grzechu latajac w Płocku Tempestem raz zaliczył 0 za niedolatanie 7 minut w rundzie.
Trzeba zerknąć do regulaminu, czy ten przepis dalej istnieje, lub zapytać mailowo Reinera.
Trzeba zerknąć do regulaminu, czy ten przepis dalej istnieje, lub zapytać mailowo Reinera.
Pozdrawiam Wojtek
Tylko trening czyni mistrza
Tylko trening czyni mistrza