W Płocku doszło do dziwnej sytuacji gdzie kwalifikację do finału ww1 uzyskało 8-iu zawodników.
Miejsce 7 ex-aequo sprawia, że mamy niezgodność z regulaminem i powinno wystartować w finale ośmiu zawodników a regulamin pozwala na start tylko siedmiu.
Z uwagi na uszkodzenia modeli na linii startu nie pojawiło się jednak 8 zawodników ale kryzys był bliski - jak to rozwiązać na przyszłość?
ms
ilość zawodników w finale - przypadek szczególny
Re: ilość zawodników w finale - przypadek szczególny
W takich przypadkach porównujesz liczbę punktów z najlepszej rundy.
A jak nadal masz remis (bo tak było w tym przypadku) to bierzesz następną najlepszą.
Kiedyś czytałem coś takiego - tylko nie pamiętam czy to było w ogólnych zasadach ACES czy w regulaminie RCCOMBAT amerykańskiej ligi.
EDIT: Ewentualnie można brać rundę z największą liczbą cięć (co prawie pokrywa się z pierwszą metodą).
A jak nadal masz remis (bo tak było w tym przypadku) to bierzesz następną najlepszą.
Kiedyś czytałem coś takiego - tylko nie pamiętam czy to było w ogólnych zasadach ACES czy w regulaminie RCCOMBAT amerykańskiej ligi.
EDIT: Ewentualnie można brać rundę z największą liczbą cięć (co prawie pokrywa się z pierwszą metodą).
Re: ilość zawodników w finale - przypadek szczególny
Regulamin ACES reguluje takie przypadki.
Re: ilość zawodników w finale - przypadek szczególny
Ogólne zasady ACES ... gdzie można to znaleźć?
porównanie najlepszej punktowo rundy - to jest ok ale jeżeli w jednej jest analogiczny wynik (i tak się właśnie zdarzyło) tzn. ze w dwóch pozostałych musiały być różnice dokładnie takie same tylko raz zawodnik A miał więcej a raz zawodnik B miał więcej. Coś mi ta zasada nie do końca rozwiązuje problem.
Może od razu lepiej przyjąć, że w takim przypadku wygrywa starszy wiekiem albo o nazwisku z wcześniejszej litery alfabetu
ms
porównanie najlepszej punktowo rundy - to jest ok ale jeżeli w jednej jest analogiczny wynik (i tak się właśnie zdarzyło) tzn. ze w dwóch pozostałych musiały być różnice dokładnie takie same tylko raz zawodnik A miał więcej a raz zawodnik B miał więcej. Coś mi ta zasada nie do końca rozwiązuje problem.
Może od razu lepiej przyjąć, że w takim przypadku wygrywa starszy wiekiem albo o nazwisku z wcześniejszej litery alfabetu

... jak i gdzie?Regulamin ACES reguluje takie przypadki.
ms
Re: ilość zawodników w finale - przypadek szczególny
Fakt - trzeba powiesić aktualne regulaminy.
Jeżeli do końca czerwca NC tego nie zrobi tak jak zrobił Jacek tutaj:
viewtopic.php?f=11&p=143#p143
to zrobię to ja w postaci przypiętych wpisów na forum + załączone PDF.
Stary regulamin każdy powinien mieć na dysku
A jak nie ma to może skorzystać z wayback machine i odgrzebać np takiego starucha:
https://web.archive.org/web/20130618005 ... 2009pa.pdf
Jest tutaj punkt: 4.14
Spotkałem się też z metodą, że liczy się wynik ostatniej rundy. W dronach mamy taki układ "chase the ace" - gdzie też zbiera się punkty za miejsce w wyścigu i w przypadku remisu o przejściu dalej decyduje liczba punktów z ostatniego biegu.
Czyli mając dwóch zawodników są 2 metody:
Runda 1, 2, 3 Suma przed finałem
Pilot 1 150 251 155 556
Pilot 2 154 151 251 556
Metoda 1. Wybieramy najlepszą rundę.
Pilot 1 i 2 mają 251 punktów w najlepszej rundzie - więc patrzymy na następną. Następna najlepsza runda to 155 i 154 -> do finału przechodzi pilot 1
Metoda 2: Liczy się ostatnia runda:
Pilot 1 zdobył 155 a Pilot 2 251 -> do finału przechodzi Pilot 2
W metodzie pierwszej może się zdarzyć (bardzo mało prawdopodobne aby aż w 3 rundach mieli identyczne wyniki ale jednak nie jest to niemożliwe), że nie będzie można wyłonić zawodnika. W metodzie 2 nie ma z tym problemu.
To powinno być albo przegłosowane wewnętrznie - albo główny koordynator ACES powinien wyrazić swoją interpretację.
Jeżeli do końca czerwca NC tego nie zrobi tak jak zrobił Jacek tutaj:
viewtopic.php?f=11&p=143#p143
to zrobię to ja w postaci przypiętych wpisów na forum + załączone PDF.
Stary regulamin każdy powinien mieć na dysku

A jak nie ma to może skorzystać z wayback machine i odgrzebać np takiego starucha:
https://web.archive.org/web/20130618005 ... 2009pa.pdf
Jest tutaj punkt: 4.14
Ona mówi tylko o remisie po finale - to trochę mało, ale myślę, że można extrapolować jako uniwersalną metodę do rozstrzygania remisów.Jeśli po finale piloci mają równą ilość punktów wygrywa pilot, który zdobył
więcej punktów w finale. Jeśli te wyniki są równe wygrywa pilot, który uzyskał
wyższą ilość punktów podczas jednej z walk na tych zawodach
Spotkałem się też z metodą, że liczy się wynik ostatniej rundy. W dronach mamy taki układ "chase the ace" - gdzie też zbiera się punkty za miejsce w wyścigu i w przypadku remisu o przejściu dalej decyduje liczba punktów z ostatniego biegu.
Czyli mając dwóch zawodników są 2 metody:
Runda 1, 2, 3 Suma przed finałem
Pilot 1 150 251 155 556
Pilot 2 154 151 251 556
Metoda 1. Wybieramy najlepszą rundę.
Pilot 1 i 2 mają 251 punktów w najlepszej rundzie - więc patrzymy na następną. Następna najlepsza runda to 155 i 154 -> do finału przechodzi pilot 1
Metoda 2: Liczy się ostatnia runda:
Pilot 1 zdobył 155 a Pilot 2 251 -> do finału przechodzi Pilot 2
W metodzie pierwszej może się zdarzyć (bardzo mało prawdopodobne aby aż w 3 rundach mieli identyczne wyniki ale jednak nie jest to niemożliwe), że nie będzie można wyłonić zawodnika. W metodzie 2 nie ma z tym problemu.
To powinno być albo przegłosowane wewnętrznie - albo główny koordynator ACES powinien wyrazić swoją interpretację.